Vedení rozhovoru s dětmi pro pedagogické pracovníky

Akreditace MŠMT - 39869/2020-2-929

DOBA TRVÁNÍ:
5 hodin
       

LEKTOŘI:

Kurz je určen pedagogickým pracovníkům ve školách a školských zařízeních, kteří v rámci výkonu svého povolání vedou profesionální „pomáhající“ rozhovory s dětmi. Účastníci se na kurzu seznámí se specifiky (jazyk, struktura, intence, apod.) vedení rozhovoru s dítětem s ohledem na věkově vývojové souvislosti.  Pozornost bude věnována především otázce podmínek komunikace s dětmi a (nejen) jejich emočnímu prožívání. V praktické části půjde o osvojení si dovedností pro vedení takového rozhovoru na příkladech uplatnění konkrétních technik.

 

Přehled témat výuky:

  • Komunikační axiomy a kritéria profesionálního rozhovoru
  • Vývojové aspekty a specifika rozhovoru s dětmi
  • Nácvik technik a dovedností (otevírání rozhovoru, tvorba otázek, práce s emocemi, ukončování rozhovoru)

Účastník se naučí rozlišovat jednotlivé způsoby vedení rozhovoru v závislosti na klíčových proměnných, jako jsou interakční podmínky, záměr rozhovoru a jeho forma u cílové skupiny dětí, resp. žáků škol. Osvojí si dovednosti potřebné k vytvoření bezpečného rozhovorového rámce (jednotlivé složky komunikace, otevření rozhovoru, vymezení cíle, apod.), základní principy vytváření otázek, práci s emocemi a způsoby zakončování rozhovoru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *